Agenda

Manifestació - comemoració del 7 de novembre 1659
Els 5 i 6 de novembre (Perpinyà)
El 5 al vespre: Sopar i premis Segarra i Trinxeria
El 6: A les 16h Manifestació, a les 18h parlaments, a les 20h marxa de torxes, a les 20h30 concert a la Casa Musical (Llamp te frigui, Dijous Paella, At-Versaris)

dimarts, 6 d’octubre del 2009

Ja se sap qui tocarà al concert del 7 de novembre

El primer grup ens arriba del País Valencià amb un nou espectacle: AL TALL

Un plantejament renovador de la música tradicional: repertori fonamentalment de nova creació amb textos actuals i música que fusiona elements de diferents tradicions mediterrànies.

AL TALL, des de la seua formació en 1975, ha editat 16 discs de llarga durada i alguns singles. Compta amb més de mil actuacions en directe, entre les quals figuren diversos escenaris de l'Estat francés, Portugal, Itàlia, Alemanya, Mèxic.

AL TALL forma part –junt a Milladoiro (Galícia), Oskorri (Euskadi) o Nuevo Mester de Juglaría (Castella)- del nucli que va consagrar la música folk de les diferents tradicions ibèriques com un génere modern a partir del qual s’han desenrotllat posteriorment els centenars de grups i les diverses tendències de l’ona folk.

AL TALL crea i interpreta en la tendència folk de riproposta, terme italià que suposa la recuperació no ja d’antigues melodies i romanços sinó la creació moderna partint dels sons bàsics i les formes tradicionals de musicar. Així, des de la tradició musical del País Valencià, les Illes Balears i Catalunya, AL TALL ha anat endinsant-se en el marc més ample del conjunt de la música mediterrània amb una fusió d’estils que configura la seua labor musical com una alternativa important en ordre a situar la música actual del Mediterrani (al marge d’altres ritmes importats) als àmbits internacionals de l’Occident Europeu. En els concerts AL TALL, amb la lluïsor de les seues melodies, amb la correcció de l’execució musical (més de quinze instruments diversos de corda, vent, percussió), i amb el seu domini de l’escena, produeix una immediata connexió amb el públic, bé des de l’opció d’un repertori absolutament festiu que provoca la participació lúdica dels assistents, com des de l’opció d’un repertori tranquil que ofereix l’oportunitat d’escoltar temes més delicats i complexos.

AL TALL PRESENTA EL SEU DARRER TREBALL

Vergonya, cavallers, vergonya.

Web pròpia


El segon és nord-català! Raph Dumas & The Primaveras

En el seu menú de tapes sonores, el DJ i productor nord-català Raph Dumas proposa d'ara endavant una amanida de funk. Set músics eixits del Conservatori de Perpinyà envolten aquest xef sense gorra en una aventura orquestral inèdita. Els Primaveras exploren nous horitzons del groove manllevant rítmica digital i breaks al Big Beat, improvisació al jazz i les sonoritats tradicionals de la música catalana. Darrere els seus plats, en Raph introdueix en el ball, a cops de samples i scratch, Alex Augé (saxòfon), Patrick Félicès (baix), Thierry Lopez (guitarra), Sébastien Sanz (teclat),Vicenç Vidalou (tible, tenora...), Frederic Guisset (flauta, flaviol...) i Georges Valls (trombó). O sigui els Primaveras (quasi) al gran complet. La Cobla Mil.lenària vé de tant en tant per completar aquest dispositiu en una configuració escènica digna d'un big band. El primer àlbum de Raph Dumas & the Primaveras, “Ode to Tanguy Jo”, hauria pogut ser gravat a la Nova Orleans com el somni evanescent d'un Janko Nilovic explorant la Louisiana a l'inici dels anys '70 amb els seus ritmes contemporanis. En la filiació del papa francès de l'il·lustració sonora, els Primaveras s'orienten cap a Catalunya i a les seves sonoritats ancestrals per un mix inspirat d'impressions jazz, funk i electro. Una màquina d'explorar el temps sense que sapiguem ben bé si anem cap al passat o el futur. Poc importa. Aquest creuer assolellat en resulta més sorprenent. Embarcament immediat, amb partença a Port-Vendres, allà on l'avi d'el Raph Dumas va crear als anys '50 l'orquestra dels Primaveras…

http://www.myspace.com/raphdumastheprimaveras

Entrevista feta per la Laura Bertran al diari El Punt.


I el tercer: ALLIOLI CLASH, una fusió entre Pirat's Sound Sistema del barri de Sants i dels occitans Mauresca Fracas Dub.

Mauresca Fracas Dub procedeixen del Llengadoc. Allà, l'allioli el fan amb ou.

Al barri de Sants de Barcelona, els Pirat's Sound Sistema fan l'allioli amb all i oli. I un polsim de sal, però res d'ou.

Amb aquest pretext culinari, el d'una salsa comuna amb una petita variant, els dos grups han bastit un espectacle conjunt amb la intenció de demostrar que, a banda i banda dels Pirineus, passen coses interessants i relligades amb un passat comú, un present d'ignorància mútua que volen desmuntar i un futur prometedor basat en la coneixença i l'intercanvi natural.

Mauresca Fracas Dub i Pirat's Sound Sistema comparteixen format musical, el sound system, amb el que disparen la música de la que ambdos grups són devots: la jamaicana. Reggae, roots, rocksteady i dancehall ben mesclats amb apunts mediterranis. Tots dos grups practiquen la seva música predilecta en la seva llengua natural: Pirat's Sound Sistema, en català, i Mauresca Fracas Dub, en llenguadocià. Si hi sumem el compromís mutu en les lluites socials, la dimensió irònica i punyent de les seves lletres i un esperit 100% combatiu i de base, acabarem d'entendre el perquè de la trobada.

L'espectacle: l'Allioli Clash, més de dues hores d'alternança constant per cantar les cançons del seu propi grup, o per cantar les de l'altre, o per cantar plegats els temes més significatius de totes dues bandes.

El myspace dels allioli clash